Αν θέλετε να μάθετε ποιες είναι οι πιο αξιόπιστες στοιχηματικες εταιριες στον κόσμο τότε μπορείτε να διαβάσετε τις πιο έγκυρες αξιολογήσεις για εταιριες στοιχηματων με πολλές πληροφορίες για υπηρεσίες και τα στοιχηματικά μπόνους εγγραφής που δίνουν. Δείτε τη σελίδα και συλλέξτε τις δυνατές γνώσεις για να επιβιώσετε στο χώρο του διαδικτυακού παιχνιδιού.














Βουλή - Αγορεύσεις / Παρεμβάσεις

3-4-2012. Αγόρευση κ. Προκόπη Παυλόπουλου κατά τη συζήτηση επί των άρθρων και του συνόλου του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων «Ρυθμίσεις Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών, Μεταφορών, Δημόσιων Έργων και άλλες διατάξεις».
…………………..

ΠΡΟΚΟΠΗΣ ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΣ[1]: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Κύριοι συνάδελφοι, παίρνω το λόγο περισσότερο για να θέσω ορισμένα θέματα αρχής με αφορμή το νομοσχέδιο το οποίο συ-ζητάμε και ιδίως με αφορμή το ζήτημα των ταξί. Παίρνω το λόγο, δηλαδή γιατί ο τρόπος με τον οποίο φτάσαμε εδώ που φτάσαμε ως προς τη συγκεκριμένη ρύθμιση δείχνει μία συγκεκριμένη νοοτροπία η οποία καλλιεργήθηκε από την κυβέρνηση Παπανδρέου και από ορισμένους Υπουργούς της κυβέρνησης εκείνης. Υπουργοί οι οποίοι πίστεψαν ότι μπορούν να κάνουν πολιτική καριέρα δημιουργώντας ένα πεδίο που θεωρούσαν προνομιακό, λειτουργώντας μέσα από κανόνες κοινωνικού αυτοματισμού. Όμως αυτοί οι κανόνες αποτελούν όνειδος για την κοινωνική συνοχή και για την ποιότητα της δημοκρατίας μας.

Θέλω να ξεκαθαρίσω και τούτο: Το όλο θέμα των ταξί δημιουργήθηκε εκ του μη όντος και με πλήρη διαστρέβλωση της πραγματικότητας ως προς το τι σημαίνει το ταξί και ποιο είναι το θεσμικό πλαίσιο μέσα στο οποίο λειτουργεί. Γιατί έγινε αυτό;

Κύριοι συνάδελφοι, ορισμένοι Υπουργοί της κυβέρνησης Παπανδρέου, που εξακολουθούν και σήμερα να μετέχουν στην Κυβέρνηση Παπαδήμου, ακολούθησαν τον εύκολο δρόμο του να κάνουν μεταρρυθμίσεις που στην πραγματικότητα είναι απλώς ονόματα, «πουκάμισα αδειανά», για να το πω με ποιητικούς ό-ρους. Δημιούργησαν μέσα από κοινωνικούς αυτοματισμούς «εχθρούς» για να γίνουν στρατηγοί νίκης επειδή θεώρησαν ότι αυτοί οι «εχθροί» ήταν εύκολοι αντίπαλοι. Αυτό συνέβη και με τα ταξί. Κάποιοι θεώρησαν, νομίζοντας ότι κάνουν απελευθέρωση ότι απελευθέρωση, και με βάση τους κανόνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, του κοινοτικού κεκτημένου, είναι μια άναρχη απελευθέρωση η οποία «βρέχει επί δικαίους και αδίκους». Έτσι ξεκίνησε το θέμα των ταξί. Σας θυμίζω ότι ύστερα από αρκετή συζήτηση ο κ. Ρέππας είχε καταλήξει σε ένα σχέδιο προεδρικού διατάγματος το οποίο πράγματι κινείτο προς τη σωστή κατεύθυνση. Περίπου εκείνο είναι που σήμερα αποτελεί τη ραχοκοκαλιά των ρυθμίσεων που ψηφίζουμε.

«Ξαφνικά», ο διάδοχός του στο Υπουργείο Υποδομών ανακάλυψε μια απελευθέρωση η οποία γινόταν, υποτίθεται, εν ονόματι της απελευθέρωσης των μεταφορών γενικά, εφαρμόζοντας τις διατάξεις του κοινοτικού δικαίου. Βρήκε πρόθυμους συμπαραστάτες την εποχή εκείνη σχεδόν από όλο το φάσμα των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης του γραπτού και του ηλεκτρονικού τύπου. Μάταια κάποιοι έλεγαν -και όταν το έλεγαν μάλιστα κατηγορούντο ότι υπερασπίζονται δήθεν συντεχνίες- ότι άλλο το θέμα των μεταφορών γενικά και άλλο το θέμα των ταξί. Γιατί τα ταξί, όπως ξέρετε, κύριοι συνάδελφοι, είναι κλάδος των αστικών συγκοινωνιών. Άλλο η μεταφορά γενικά, άλλο η αστική συγκοινωνία υπό την ευρεία του όρου έννοια, που όταν τη δει κανείς νομικά, στην ουσία είναι δημόσια υπηρεσία την οποία ασκούν ιδιώτες. Περί αυτού πρόκειται. Γι’ αυτό και η κοινοτική οδηγία κάνει σαφή διαχωρισμό. Και γι’ αυτό η απελευθέρωση δεν μπορεί παρά να γίνεται με κριτήρια. Δεν μπορεί να είναι η απελευθέρωση που γίνεται στους άλλους κλάδους ιδιωτών, οι οποίοι μπορούν να κάνουν μεταφορές ελευθέρως. Οι κανόνες αυτοί δεν μπορεί παρά να ήταν κανόνες που σχετίζονται με το ίδιο το αντικείμενο της συγκοινωνίας το οποίο φυσικά γίνεται με βάση συγκεκριμένα κριτήρια, πρωτίστως κοινωνικά, περιβαλλοντικά και κριτήρια που αφορούν και το κυκλοφοριακό.

Κάποιοι, έτσι, θέλησαν να κάνουν μεταρρυθμίσεις και βρήκαν πρόθυμους συμπαραστάτες πλήρους απελευθέρωσης των ταξί, ταυτίζοντας τον μεταφορέα ενός φορτηγού που μεταφέρει εμπόρευμα και τον ταξιτζή, ο οποίος μεταφέρει ανθρώπινες ψυχές, μικρά παιδιά στα σχολεία. Και σκεφθείτε την εποχή εκείνη όταν οι ταξιτζήδες επιχειρούσαν να πουν το αυτονόητο, ότι άλλο το ένα, άλλο το άλλο, υπήρχε πλήρης συσκότιση της αλήθειας. Τότε κατηγορήθηκαν σαν «συντεχνία».

Πρώτα- πρώτα δεν μπόρεσα να καταλάβω ποτέ πώς γίνεται, αν χρησιμοποιήσουμε και θεσμικούς όρους, να θεωρείται συντεχνία μια ένωση ελευθέρων επαγγελματιών. Βλέπετε, η Κυβέρνηση Παπανδρέου τα έβαλε με τους ταξιτζήδες και άλλες κατηγορίες ελευθέρων επαγγελματιών, αλλά τις πραγματικές συντεχνίες, κύριε Υπουργέ, τις άφησε στο απυρόβλητο. Δηλαδή τις συντεχνίες των ΔΕΚΟ και όλες εκείνες οι οποίες οδήγησαν τον ευρύτερο δημόσιο τομέα στο κατάντημα που βρίσκεται. Φυσικά ο κ. Παπανδρέου και οι Υπουργοί του, μεταξύ των οποίων και εκείνοι που εμφανίζονται ως «μεταρρυθμιστές» στην πορεία, που να αγγίξουν αυτές τις πραγματικές συντεχνίες; Μαζί διαφέντευαν τον τόπο τόσα χρόνια. Μαζί εξόντωσαν τον ευρύτερο δημόσιο τομέα και τον έφεραν εκεί που τον έφεραν. Μαζί διεκδικούσαν εκλογές. Μαζί τις παραμονές των εκλογών το 2009 καταλάμβαναν τη ΔΕΗ και έκαναν «πάρτι». Αυτές οι συντεχνίες μένουν πάντα στο απυρόβλητο. Εχθρός ο ταξιτζής! Συντεχνία ο ταξιτζής! Κατά πλήρη παραχάραξη του κοινοτικού δικαίου. Αυτό οφείλω να το πω μέσα σ’ αυτήν την Αίθουσα.

Το ωραιότερο ξέρετε ποιο είναι; Ότι πρόθυμοι συμπαραστάτες ήταν Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης. Ας δείτε τι γινόταν προ του 2009. Τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης ήταν οι κυριότεροι υποστηρικτές όλων των πραγματικών συντεχνιών. Ήταν τα μέσα εκείνα που δεν επέτρεπαν την παραμικρή μεταρρύθμιση. Το έζησα ως Υπουργός. Όταν πήγαινες να κάνεις μια μεταρρύθμιση δεν τολμούσες να αγγίξεις αυτές τις πραγματικές συντεχνίες που και τώρα είναι στο απυρόβλητο. Είναι ντροπή, πραγματικά, αυτή η τακτική Υπουργών του ΠΑΣΟΚ που σας είπα. Κάνουν ακόμη και σήμερα καριέρα εν ονόματι μεταρρυθμίσεων που δεν έκαναν ποτέ, που είναι σε πήλινα πόδια, που δε θα αποδώσουν τίποτα. Επίσης, στόχευσαν «εχθρούς» μέσω του κοινωνικού αυτοματισμού. Απλούς ανθρώπους τους θεώρησαν εύκολους στόχους για να τους παραδώσουν βορά στην οργή της κοινωνίας.

Κύριε Υπουργέ, άκουσα τον κ. Βελόπουλο προηγουμένως να λέει γιατί να κάνουμε εκλογές τώρα. Το συντομότερο, κύριε Υπουργέ, πρέπει να γίνουν. Δεν πάει άλλο αυτή η κατάσταση. Γιατί και αυτό που συμβαίνει τούτη την ώρα είναι η διαιώνιση της κυβέρνησης Παπανδρέου. Δεν πάει άλλο. Δεν μπορεί να συνεχίζεται αυτή η κατάσταση. Βλέπετε τις επιπτώσεις στο κοινωνικό σύνολο. Βλέπετε τι συμβαίνει. Είναι αδιανόητο να ανεχόμαστε στα Υπουργεία ανθρώπους που κατέστρεψαν τον τόπο και οι οποίοι εξακολουθούν και τώρα, στο απυρόβλητο πολλές φορές, να προσπαθούν να περισώσουν ό,τι μπορούν από την πολιτική τους καριέρα μοιράζοντας ευθύνες από εδώ και από εκεί. Ως εδώ.

Το θέμα των ταξί αποτελεί χαρακτηριστικά παραδείγματα του πως το κοινωνικό σύνολο έφτασε στα όριά του μόνο και μόνο γιατί κάποιοι -με τη συμπαράσταση πολλών άλλων βεβαίως- θέλησαν να διαμορφώσουν, σας είπα, πολιτικές καριέρες.

Αλλά όπως και να το κάνουμε ο λαός είναι σοφός. Η κοινωνία η ίδια αντέχει. Οι ίδιοι δε που τους υποστήριζαν έφτασαν στο σημείο σήμερα να λένε «καλά, ήταν δυνατόν να δημιουργηθεί όλος αυτός ο τραγέλαφος για πράγματα τα οποία δεν ήταν υπαρκτά»; Το ξέρετε, κύριε Υπουργέ. Μας είπαν ότι ήταν μνημονιακή υποχρέωση, όταν η τρόικα δεν μας είχε ζητήσει τίποτα απ’ όλα αυτά. Κάποιοι πολιτικοί έστησαν ανύπαρκτους εχθρούς για να φτιάξουν καριέρες πάνω σ’ αυτό. Πρέπει να τελειώσει αυτή η κατάσταση. Δεν πάει άλλο.

Μιας και μιλάμε για το θέμα των ταξί, σας προτείνω κάτι για το θέμα των εξαιρέσεων. Νομίζω ότι για λόγους συνταγματικής ισότητας, από τη στιγμή κατά την οποία προβλέπεται η δυνατότητα έκδοσης αδειών για εξαθέσια-εννιαθέσια σε ορισμένες περιοχές, οι οποίες πληθυσμιακά είναι αρκετά μεγάλες ώστε να το δικαιολογούν -και σωστά το βάζετε- στις ίδιες πρέπει να ισχύουν και οι εξαιρέσεις που έχετε βάλει στα υπόλοιπα και όχι μόνο στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Αν το κριτήριο είναι αυτό τότε πρέπει να ισχύσει και για τις δυο περιπτώσεις. Σκεφτείτε το. Και ίσως αυτό δώσει μια λύση που θα εκτονώσει την κατάσταση, αν και τονίζω ότι τα πράγματα είναι πολύ πιο ήρεμα από εκεί που τα άφησε όχι ο κ. Ρέππας αλλά ο προκάτοχός σας.

Με αφορμή τις τροπολογίες θα ήθελα να θίξω ένα ακόμα ζήτημα. Δεν είναι τρόπος νομοθέτησης αυτό που ζούμε και το ξέρουμε όλοι. Γι’ αυτό σας είπα ότι πρέπει να πάμε το συντομότερο δυνατό σε εκλογές. Δεν είναι τρόπος νομοθέτησης αυτός που ζούμε μέσα στη Βουλή. Νομοσχέδια με απίστευτη έκταση, leges salurae, για να χρησιμοποιήσω την έκφραση των Ρωμαίων: «νόμοι φρουτιέρες» που μέσα περιέχουν τα πάντα. Αλλά αυτό γίνεται γιατί φτάσαμε εδώ που φτάσαμε, όταν οι εκλογές έπρεπε να έχουν γίνει από το Νοέμβριο του 2011, όπως είναι γνωστό, κύριε Υπουργέ.

Άκουσα να γίνεται κριτική για τις τροπολογίες, που φυσικά είναι απαράδεκτο φαινόμενο. Να μη μιλάμε όμως μόνο για τις τροπολογίες των Βουλευτών, αλλά να μιλάμε για τις τροπολογίες των Υπουργών. Εδώ έχουν γίνει πασαρέλα τα νομοσχέδια όπου κάθε Υπουργός βάζει ό,τι νομίζει. Όταν κάνουμε κριτική, λοιπόν, να την κάνουμε γενικά, αλλά κυρίως για Υπουργούς. Διότι εκείνοι, τουλάχιστον, απέναντι στον ανυπεράσπιστο Βουλευτή ο οποίος κάνει εδώ υπ’ αυτές συνθήκες τη δουλειά του, οφείλουν να προγραμματίζουν το νομοθετικό τους έργο. Και όχι όπου βρουν νομοθέτημα να βάζουν και σχετική τροπολογία. Το έχουμε ζήσει και θα το ζήσουμε μέχρι τη Μεγάλη Τετάρτη που θα κλείσει η Βουλή.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι στο δικό σας νομοσχέδιο η τροπολογία του κ. Χρυσοχοΐδη. Συμφωνούμε ότι πρέπει το θέμα να ρυθμιστεί. Αλίμονο αν δε ρυθμιστεί αυτό το θέμα εκεί που έφτασε η Ελλάδα αυτή τη στιγμή σε ό,τι αφορά στους όρους υγιεινής που πρέπει να ισχύσουν για να μη μεταβληθεί -αν δεν έχει ήδη μεταβληθεί- το τεράστιο ζήτημα των λαθρομεταναστών, κυρίως στην Αθήνα, σε μια πραγματική υγειονομική βόμβα.

Ναι, είμαστε υπέρ. Αλλά τώρα το θυμήθηκε ο κ. Χρυσοχοΐδης; Προεκλογικά; Αλλά μιας και μιλάμε για τροπολογίες, θέλουμε να αναδείξουμε και τούτο: Και μιλάμε για τον κ. Χρυσοχοΐδη, ο οποίος ιδίως στο θέμα της λαθρομετανάστευσης, όταν ανέλαβε Υπουργός, κατέστρεψε στην κυριολεξία όλο το πρόγραμμα που η κυβέρνηση Καραμανλή είχε διαμορφώσει την εποχή εκείνη. Η κυβέρνηση Καραμανλή, δι’ εμού ως Υπουργού Εσωτερικών, έφερε την FRΟΝΤΕΧ, σταμάτησε κατά μεγάλο βαθμό η εισροή λαθρομεταναστών, είχαμε οργανώσει τέσσερα κέντρα λαθρομεταναστών, προγραμματίσαμε άλλα τέσσερα κι έρχεται ο κ. Χρυ-σοχοΐδης και τα αφήνει όλα στην τύχη τους, στην κυριολεξία. Οι δηλώσεις του είναι εδώ. «Παίζουν» στο διαδίκτυο. Κι έρχεται παραμονές των εκλογών να φτιάξει κέντρα λαθρομεταναστών! Θέλει μάλιστα να τα φτιάξει μέσα σε είκοσι μέρες, όταν ξέρει ότι όλα αυτά ακολουθούν κοινοτικούς κανόνες, για να χρηματοδοτηθούν! Όπως άλλωστε του είπε χθες η κ. Μάελστρομ, η αρμόδια επίτροπος, για να χρηματοδοτηθούν αυτά τα κέντρα λαθρομεταναστών, πρέπει να πληρούν τους κοινοτικούς όρους. Και πρέπει η νομοθεσία, που ήδη ισχύει και που την είχε κάνει εν μέρει και ο προκάτοχός του κ. Παπουτσής, να εφαρμοστεί. Δεν το ξέρει; Νομίζει ότι αυτά γίνονται σε είκοσι μέρες;

Έρχεται, λοιπόν, τούτη τη στιγμή -γι’ αυτό σας είπα ότι υπάρχουν Υπουργοί που φτιάχνουν καριέρες σε ανύπαρκτες μεταρρυθμίσεις και με επικοινωνιακά τρικ- να λύσει δήθεν το πρόβλημα των λαθρομεταναστών με αυτόν τον τρόπο. Δηλαδή πρόβλημα που, στο μεγαλύτερο βαθμό, δημιουργήθηκε ακριβώς γιατί αφέθηκε αθωράκιστος ο Έβρος επί των ημερών του κι επειδή όλο το πρόγραμμα των κέντρων λαθρομεταναστών αφέθηκε στην τύχη του.

Ήθελα να κάνω αυτή την παρατήρηση, κύριε Υπουργέ -και ιδίως σε σας, κύριε Πρόεδρε- για τις τροπολογίες. Καταλήγω, λοιπόν, και λυπάμαι που έχω κάνει κατάχρηση του χρόνου κι ευχαριστώ πάρα πολύ για την ανοχή.

Δεν είναι συνθήκες αυτές, με τις οποίες νομοθετούμε σήμερα. Η παράταση του βίου αυτής της Βουλής θα σηματοδοτήσει πολύ περισσότερα φαινόμενα από αυτά που βλέπουμε τώρα, δυστυχώς. Πρέπει να πάμε σε εκλογές το συντομότερο δυνατό. Αδιανόητο να υπάρξει θέμα αναβολής των εκλογών. Και επιπλέον, όταν κάνουμε κριτική, θα την κάνουμε δικαίως σε όλους.

Ναι, είναι απαράδεκτο το φαινόμενο των τροπολογιών και από Βουλευτές. Αλλά μην ξεχνάμε ότι οι Βουλευτές δεν έχουν άλλον τρόπο να νομοθετήσουν σε νομοσχέδια τεράστια. Αν είναι πολλές οι τροπολογίες που φέρνουν, είναι γιατί μιλάμε για τεράστια νομοσχέδια που έρχονται βροχηδόν. Αλλά αυτό που πρέπει να στηλιτεύσουμε περισσότερο, αφού στηλιτεύουμε τις τροπολογίες των Βουλευτών, είναι οι τροπολογίες των Υπουργών, οι οποίοι φαίνεται δεν έχουν τίποτε απολύτως μέσα στο μυαλό τους, κανέναν απολύτως προγραμματισμό. Απλώς βρίσκουν ευκαιρία μέσα σε νομοσχέδια, τα οποία ψηφίζονται όπως ψηφίζονται αυτήν τη στιγμή, να βάλει ο καθένας εκείνο, το οποίο νομίζει.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ευάγγελος Αργύρης): Κλείστε, κύριε Παυλόπουλε.

ΠΡΟΚΟΠΗΣ ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΣ: Γι’ αυτό, λοιπόν, τονίζω ότι πρέπει οι ίδιοι να υπερασπιστούμε το νομοθετικό έργο εδώ. Ελπίζω η επόμενη Βουλή, με τη σύνθεση που θα έχει, να υπερασπισθεί καλύτερα από ό, τι το κάναμε εμείς το νομοθετικό έργο.

Ευχαριστώ πολύ, κύριε Πρόεδρε.
…………….


[1] Σελ. 8355, http://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/a08fc2dd-61a9-4a83-b09a-09f4c564609d/es20120403(proi).pdf