Βουλή - Αγορεύσεις / Παρεμβάσεις
5-12-2012. Αγόρευση κ. Π. Παυλόπουλου κατά την συζήτηση επί της αρχής, των άρθρων και του συνόλου του σν του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης: «Κύρωση του Μνημονίου Κατανόησης μεταξύ του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης της Ελληνικής Δημοκρατίας και του Υπουργείου Οικονομικών Υποθέσεων και Επικοινωνιών της Δημοκρατίας της Εσθονίας για τη συνεργασία όσον αφορά τρόπους καταπολέμησης της διαφθοράς και της γραφειοκρατίας μέσω της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης και των τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνίας και άλλες διατάξεις».
………..
ΠΡΟΚΟΠΗΣ ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΣ[1]: Κύριε Πρόεδρε, θα μπορούσα να έχω το λόγο;
….
ΠΡΟΚΟΠΗΣ ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΣ: Ακριβώς. Ζητώ το λόγο επί προσωπικού.
..
ΠΡΟΚΟΠΗΣ ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΣ: Μπορεί να δημιουργηθεί λάθος εντύπωση, καθώς και στην επιτροπή, αλλά και εδώ, ο κ. Μητρόπουλος μού έκανε την τιμή να επικαλεστεί την άποψή μου. Μπορεί έτσι να δημιουργηθεί η εντύπωση ότι συμφωνώ με την ερμηνεία του άρθρου 36 παράγραφος 2, την οποία έδωσε σχετικά με την κύρωση των διεθνών συνθηκών. Παίρνω το λόγο για να πω ότι -και εδώ έγκειται το ιδιότυπο αυτό προσωπικό- διαφωνώ εντελώς με αυτό που είπε ο κ. Μητρόπουλος ως προς την ερμηνεία τού άρθρου 36.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Χρήστος Μαρκογιαννάκης): Εντάξει. Διαστρέβλωσε λοιπόν την επιστημονική σας θέση. Είναι ένα προσωπικό θέμα.
Ορίστε, έχετε το λόγο για δύο λεπτά για να το αναπτύξετε.
ΠΡΟΚΟΠΗΣ ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΣ
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, το άρθρο 36 παράγραφος 2, που αφορά την κύρωση των διεθνών συνθηκών, ορίζει ποιες συνθήκες είναι εκείνες που αν δεν κυρωθούν από τη Βουλή, εν πάση περιπτώσει δεν ισχύουν. Άρα υποχρεωτικά πρέπει να έλθουν προς κύρωση. Όσον αφορά τις υπόλοιπες, ακόμα και τα λεγόμενά Μoll, δηλαδή τις συνθήκες εκείνες που παίρνουν τη μορφή συμφωνιών απλοποιημένης μορφής, το αφήνει στη διακριτική ευχέρεια της Κυβέρνησης να τις φέρει ή να μην τις φέρει προς κύρωση.
Μου κάνει σήμερα λοιπόν εντύπωση ο ΣΥΡΙΖΑ, που είναι ένα κόμμα, το οποίο έχει δημιουργήσει τόσο θόρυβο, διότι στη Βουλή δεν έρχονται πολλά νομοσχέδια, και εκδίδονται πολλές πράξεις νομοθετικού περιεχομένου. Έρχεται η Κυβέρνηση και ο παριστάμενος Υπουργός και φέρνει να κυρωθεί ένα Moll επειδή ακριβώς αφορά ευαίσθητο θέμα συνεργασίας σε θέματα ηλεκτρονικής διακυβέρνησης σε μια χώρα, που πρέπει να τη δούμε όχι για τα θέματα της διαφθοράς τόσο όσο για το πόσο έχει πάει μπροστά σε θέματα ηλεκτρονικής διακυβέρνησης στο πεδίο της Δημόσιας Διοίκησης, που είναι διαφορετικά πράγματα. Και αντί να πούμε μπράβο στον Υπουργό που το έφερε για να έχει εικόνα η Βουλή, τον ψέγουμε και τι του λέμε; Τα Moll, δηλαδή τα σύμφωνα απλοποιημένης μορφής, ισχύουν ούτως ή άλλως. Άρα ας μην έρχονται από τη Βουλή. Του λέμε λοιπόν καλύτερα να μην το έφερνε εδώ και ας πέρναγε στην ελληνική έννομη τάξη -γιατί μπορεί να γίνει- χωρίς να το ξέρει η Βουλή.
Αυτή είναι η μεγάλη αντίφαση η οποία υπάρχει και αυτό ήθελα να τονίσω από την πλευρά μου. Ότι δηλαδή ευχαριστώ την Κυβέρνηση που μας έδωσε τη δυνατότητα και να ξεκαθαρίσουμε την ερμηνεία του άρθρου 36 παράγραφος 2 και να πει κανείς αυτά που έχει, ακόμα και αυτά που ακούστηκαν από τον κ. Καπερνάρο, από τον κ. Μητρόπουλο.
Όμως, αν, κύριε Υπουργέ, δεν το είχατε φέρει εδώ, δεν θα είχαν τη δυνατότητα να πουν αυτά που είπαν οι συνάδελφοι. Ευτυχώς που το φέρατε για να ακουστεί και η αντίθετη άποψη.
Ευχαριστώ πολύ.
[1] Σελ. 5122, http://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/a08fc2dd-61a9-4a83-b09a-09f4c564609d/ es20121205.pdf
< Prev | Next > |
---|